Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2010

Αποκλειστική συνέντευξη του Αντερς Κρίστιανσον στο Sport TV


Πριν από μερικούς μήνες καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι και συζητούσαμε για την κατάκτηση του νταμπλ από πλευράς Ολυμπιακού. Τώρα τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα, που οι εφημερίδες αφιερώνουν την πρώτη τους σελίδα στην αποχώρηση ενός προπονητή βόλει. Κάθε φορά που ένας προπονητής βόλει αποχωρούσε από την ομάδα του, οι εφημερίδες αφιέρωναν ένα άρθρο. Τώρα η διαφορά είναι μεγάλη. Τόσο οι δημοσιογράφοι, όσο και οι οπαδοί του Ολυμπιακού πιστεύουν στην δουλειά σας και τους κάνει μεγάλη εντύπωση η απόφαση σας να αποχωρίσετε. Πως φτάσατε σε αυτή την απόφαση;

Έχω ήδη αναφερθεί πολλές φορές στο παρελθόν, αλλά είμαι χαρούμενος που έχω ακόμα μία ευκαιρία να μιλήσω στους φίλους του αθλήματος. Συνεχίζω να έχω πολύ καλή σχέση με τον Ολυμπιακό. Με την διοίκηση του, με τον κύριο Συγγελίδη. Ποτέ δεν αντιμετώπισα προβλήματα στην δουλειά μου. Την ίδια σχέση είχα και με τα μέλη της ομάδας. Ποτέ δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα. Με τους οπαδούς, με τους δημοσιογράφους. Με όλους είχα μια τέλεια επαγγελματική σχέση. Δεν είχα κανέναν εχθρό, σχεδόν κανένα. Λατρεύω τους οπαδούς, λατρεύω τον Ολυμπιακό. Όμως ήταν καθαρά προσωπικός μου λόγος, και χαίρομαι που όλοι σεβάστηκαν την απόφαση μου. Αν κάποιος πιστεύει ότι κάτι άλλο κρύβεται πίσω από την αποχώρηση μου, τότε λυπάμαι. Δεν είναι αλήθεια. Η αλήθεια είναι αυτή που σας αναφέρω τώρα, κάτι που έχω τονίσει πολλές φορές τις τελευταίες ημέρες. Θα μου άρεσε οι εφημερίδες να έβγαιναν με πρωτοσέλιδα για το βόλει, στις επιτυχίες της ομάδας. Η ομάδα και φέτος έχει σημειώσει αρκετά καλά αποτελέσματα. Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε στο Τσάμπιονς Λιγκ. Προκριθήκαμε μέσα από ένα εξαιρετικά δύσκολο όμιλο, όπου και αντιμετωπίσαμε τις κορυφαίες ομάδες της Ευρώπης. Προετοίμασα την ομάδα, μαζί με τον Γιάννη Καλμαζίδη, για το παιχνίδι της Τετάρτης με την Ζενίτ Καζάν, το οποίο και κερδίσαμε, αποτέλεσμα που μας δίνει ελπίδες για να προκριθούμε στην 6αδα του Τσάμπιονς Λιγκ. Είμαστε στον ημιτελικό του κυπέλλου Ελλάδας, και είμαστε σχεδόν στην ίδια θέση ενόψει play offs, όπως και πέρσι. Τα αποτελέσματα δεν έπαιξαν κανένα ρόλο στην απόφαση μου.


Μερικοί από εμάς δεν πιστεύουν πως η απόφαση για την αποχώρηση σας είναι αυτή που αναφέρετε. Στην Ελλάδα, όταν κάποιος επικαλείται προσωπικούς λόγους για την αποχώρηση του, τότε σημαίνει πως έχει απολυθεί, ή έχει οικονομικές διαφορές με την ομάδα του, ή οι παίκτες του είναι απλήρωτοι με αποτέλεσμα ο ίδιος να μην μπορεί να κάνει σωστά την δουλειά του. Όλα αυτά κάνουν τον κόσμο διστακτικό στο να πιστέψει τα περί «προσωπικών λόγων». Δεν είναι ότι ο κόσμος δεν σας πιστεύει. Απλά πιστεύουν πως ίσως προσπαθείτε να καλύψετε την πραγματική αιτία.

Καταλαβαίνω. Είναι δύσκολο για μένα να πείσω την πλειονότητα του κόσμου. Το μόνο που θα μπορούσα να κάνω είναι να ευχαριστήσω όλους όσους με βοήθησαν κατά την διάρκεια της παραμονής μου. Ελπίζω, αν ο Θεός θέλει, αν η ομάδα επιθυμεί, να επιστρέψω μια μέρα στον Ολυμπιακό. Φυσικά, μόνο αν η επιστροφή μου δεν αποτελέσει πρόβλημα στην ομάδα. Δεν επιθυμώ κάτι τέτοιο. Πότε μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο; Δεν γνωρίζω.


Μπορεί κάτι τέτοιο να συμβεί σύντομα;

Ναι, γιατί όχι. Φυσικά και μπορεί να συμβεί. Είμαι ανοικτός σε κάτι τέτοιο. Δεν κλείνω καμία πόρτα πίσω μου. Έχει ακουστεί πως ίσως μεταπηδήσω στον Παναθηναϊκό. Δεν έχει συζητηθεί ποτέ αυτό το ενδεχόμενο. Αν επιστρέψω στην Ελλάδα, η πρώτη, αν όχι και η μοναδική επιλογή μου, θα είναι ο Ολυμπιακός. Θέλω ο κόσμος να το καταλάβει αυτό.


Λόγω της αγάπης που έχετε δείξει στον Ολυμπιακό, ο κόσμος είναι απογοητευμένος από την αποχώρηση σας. Οι φίλοι του Ολυμπιακού είχαν μια εξαιρετική σχέση μαζί σας. Σας πίστεψαν, σας εμπιστεύτηκαν. Ίσως είστε ο μοναδικός προπονητής ο οποίος υποστηρίχθηκε από τις εφημερίδες, από τους δημοσιογράφους, από τον κόσμο, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα της ομάδας. Στα υπόλοιπα τμήματα του Ολυμπιακού, όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, όταν μια ομάδα δεν έχει καλά αποτελέσματα, ο κόσμος απαιτεί την απόλυση του προπονητή. Όμως εσείς είσαστε κάτι το ξεχωριστό. Αυτός είναι ο λόγος που οι εφημερίδες ασχολούνται τις τελευταίες ημέρες με την αποχώρηση σας από τον Ολυμπιακό.

Είμαι πολύ ευχαριστημένος που ακούω κάτι τέτοιο. Προσπαθώ να δουλεύω με τέτοιο τρόπο που ο κόσμος να καταλαβαίνει πως δίνω τον καλύτερο εαυτό μου για την ομάδα. ΄Η σχέση μου με τον κόσμο, με τους δημοσιογράφους, χτίζεται βήμα-βήμα. Δεν είμαι εδώ για να δείξω στον κόσμο ότι είμαι ο καλύτερος. Δεν είμαι άνθρωπος που του αρέσουν οι κόντρες με άλλους προπονητές, με άλλες ομάδες. Πιστεύω πως, με τον καιρό, ο κόσμος καταλαβαίνει πως μπορεί να εμπιστευτεί, γιατί είμαι ειλικρινής, γιατί δουλεύω για το καλό της ομάδας. Έτσι δουλεύω και με τους παίκτες. Τους δείχνω πως θέλω το καλύτερο γι αυτούς. Δεν το κάνω μόνο για μένα, αλλά και γι αυτούς. Όλοι μαζί φτάνουμε στις επιτυχίες. Τα καλά αποτελέσματα δεν τα καρπώνομαι μόνο εγώ. Δεν πρόκειται να ανέβω στο βάθρο και να πω πως νίκησα μόνος μου. Πάντα λέω πως όλοι μαζί νικήσαμε, και όλοι μαζί χάσαμε. Ο αθλητισμός είναι νίκη ή ήττα. Όχι μόνο νίκη. Πάντα προσπαθούμε να κερδίζουμε, όμως είναι δύσκολο αυτό να συμβαίνει συνέχεια. Ο κόσμος προφανώς έχει διακρίνει πως έκανα σωστή και επαγγελματική δουλειά. Είναι δύσκολο να μιλήσω για τον εαυτό μου, ακούγοντας όλα αυτά τα καλά λόγια. Είμαι ταπεινός σαν άνθρωπος, όμως μετά από 30 χρόνια καριέρας, πιστεύω πως γνωρίζω μερικά πράγματα.


Μπορώ να καταλάβω πως φτάσατε στα όρια σας τις τελευταίες ημέρες. Γνωρίζω πως είστε ένας απόλυτα επαγγελματίας προπονητής. Μου κάνει εντύπωση το γεγονός πως αποχωρείτε λίγα μόλις 24ωρα πριν από το κρίσιμο παιχνίδι με την Ζενίτ Καζάν. Αυτό μου δείχνει πως είσαστε αρκετά πιεσμένος. Πως έχετε ένα αρκετά σοβαρό πρόβλημα. Οι κινήσεις σας μου δείχνουν κάτι τέτοιο. Βλέπω πως είστε αρκετά στεναχωρημένος. Πιστεύω πως θα θέλατε να έχετε μαγικές ικανότητες έτσι ώστε να μπορέσετε να αλλάξετε τα δεδομένα.

Φυσικά θα ήθελα να έχω μαγικές ικανότητες. Δυστυχώς όμως κανείς δεν τις έχει. Το μόνο που οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν είναι να προσπαθούν να βελτιώσουν κάποιες άσχημες καταστάσεις, ή να τις αφήσουν να γίνουν χειρότερες. Μακάρι να είχε μαγικές ικανότητες. Ήθελα να είμαι πιστός στην ομάδα, να την βοηθήσω. Ο βοηθός μου, ο κύριος Καλμαζίδης, ανέλαβε πλέον την τεχνική ηγεσία. Η ομάδα βρίσκεται σε πολύ καλά χέρια. Μαζί προετοιμάσαμε την ομάδα για το παιχνίδι με την Καζάν. Στόχος μου, πάντοτε, ήταν να βοηθώ την ομάδα. Να δείχνω σε όλους, στον κόσμο, στην διοίκηση, στους παίκτες, πως δίνω ότι μπορώ από την πλευρά μου.


Πιστεύετε πως ο κύριος Καλμαζίδης μπορεί να οδηγήσει την ομάδα σε τίτλους; Τον εμπιστεύεστε;

Φυσικά και τον εμπιστεύομαι. 100%. Τον γνωρίζω από τότε που είχε έρθει στην Σουηδία, σε ηλικία 8 ετών. Τον γνωρίζω περισσότερα από 20 χρόνια. Τον είχα ως παίκτη στην Εθνική Σουηδίας, Ήταν η πρώτη επιλογή μου όταν ήρθα στην Ελλάδα. Είχα ξεκαθαρίσει πως θα ερχόμουν στην Ελλάδα μόνο αν ο Καλμαζίδης ήταν ο βοηθός μου. Σε αυτά τα 3 χρόνια της συνεργασίας μας στην Ελλάδα, έμαθε πολλά πράγματα. Και είμαι σίγουρος πως θα συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό. Θα ακολουθήσει όσα κάναμε μαζί. Πιστεύω πως ακολουθούσαμε τον σωστό δρόμο μέχρι τώρα, και το έργο μας θα αποδώσει καρπούς. Και οι 2 βλέπαμε πως η ομάδα μπορεί να αποδώσει εξαιρετικό βόλει. Στα κρίσιμα παιχνίδια, όπως αυτό με την Καζάν, η ομάδα έδειξε πως μπορεί να παίξει καλά. Και πέρσι ο Ολυμπιακός έχασε μερικά παιχνίδια, όπως απέναντι στον Άρη. Αυτό συμβαίνει σε κάθε ομάδα. Πιστεύω πως ο Καλμαζίδης θα συνεχίσει την σωστή δουλειά που κάναμε μαζί, αν φυσικά τύχει θερμής υποστήριξης. Είναι ο μόνος, κατά την γνώμη μου, που μπορεί να αναλάβει την ομάδα. Γνωρίζει καλά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ομάδας. Γνωρίζει τους παίκτες καλά. Γνωρίζει τα συστήματα μας. Τι αποδίδει και τι δεν αποδίδει. Αυτή τη στιγμή, όποιος και αν ερχόταν στην ομάδα, όσο βαρύ όνομα και αν διέθετε, δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερη δουλειά από τον Καλμαζίδη. Αυτή είναι η άποψη μου, και είμαι πεπεισμένος γι αυτήν. Το μόνο που χρειάζεται είναι υποστήριξη, και έναν άνθρωπο δίπλα του, με τον οποίο θα έχει καλή συνεργασία. Φυσικά θα έχουμε συχνή επαφή. Θα συνεχίσω να βοηθάω τον Ολυμπιακό, έστω και εξ αποστάσεως, από την Στοκχόλμη. Είναι πιθανόν, ακόμα και το να επιστρέψω στην Ελλάδα κάποια στιγμή, για να δω αν μπορώ να βοηθήσω και από κοντά σε ότι μου ζητηθεί.


Πιστεύετε πως η ομάδα μπορεί να φτάσει στην κατάκτηση όλων των στόχων της; Όλων των τροπαίων που διεκδικεί;

Και εγώ και οι παίκτες ξέρουμε τι μπορούμε να κάνουμε. Ποτέ όμως δεν βάζουμε έναν στόχο μπροστά μας, όπως το να κατακτήσουμε το νταμπλ. Κάθε ομάδα έχει ως στόχο να κατακτήσει το Τσάμπιονς Λιγκ. Όμως γνωρίζουμε πως η κατάκτηση του πρωταθλήματος Ευρώπης είναι κάτι το εξαιρετικά δύσκολο για εμάς. Πρέπει να είμαι ειλικρινής. Δεν είμαστε τόσο καλή ομάδα. Όμως, ενώ γνωρίζουμε πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να νικήσεις μια Ρωσική ομάδα, εμείς το καταφέραμε 2 φορές. Και απέναντι στην Διναμό Μόσχας, και κόντρα στην Ζενίτ Καζάν, 2 ομάδες οι οποίες έχουν φτάσει στην κατάκτηση του Τσάμπιονς Λιγκ. Νικήσαμε στο Τρέντο, σε ένα σημαντικό παιχνίδι και για τις 2 ομάδες. Αυτό δείχνει πως η ομάδα είναι χτισμένη για μεγάλα πράγματα. Πρέπει να κοιτάμε κάθε παιχνίδι μπάλα-μπάλα. Όμως, ενώ πιστεύω πως μπορούμε να διεκδικήσουμε με μεγάλες πιθανότητες τους εγχώριους τίτλους, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας για το Τσάμπιονς Λιγκ. Αρχικά πρέπει να κερδίσουμε 2 σετ στο Καζάν για να πάρουμε την πρόκριση. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε θα μας περιμένει ακόμα ένα ταξίδι στην Μόσχα, για το παιχνίδι με την Διναμό, καθώς οι Ρώσοι νίκησαν εύκολα τον Παναθηναϊκό με 3-0. Έχουμε παίξει ήδη στην Μόσχα φέτος. Πολλά πράγματα όμως μπορεί να συμβούν Ένας τραυματισμός ενός σημαντικού παίκτη μπορεί να επηρεάσει μια ομάδα. Ακόμα και τα αποτελέσματα μπορούν να επηρεάσουν, καθώς χτίζουν την αυτοπεποίθηση της ομάδας. Ακόμα και η αποχώρηση μου ίσως βοηθήσει την ομάδα, καθώς οι παίκτες πλέον πρέπει να είναι ακόμα περισσότερο σοβαροί στα παιχνίδια. Πρέπει να είναι ενωμένοι σαν γροθιά.


Μερικές φήμες αναφέρουν πως ο κύριος Κρίστιανσον αντιμετώπιζε προβλήματα με μερικούς παίκτες, ακόμα και με την διοίκηση της ομάδας.

Σε καμία περίπτωση.


Όλος ο κόσμος στην Ελλάδα θέλει να γνωρίζει. Οι οπαδοί, οι δημοσιογράφοι.

Φυσικά και θέλουν να γνωρίζουν. Όμως, είναι αλήθεια, είναι προσωπικοί οι λόγοι της αποχώρησης μου. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο. Δεν θα ήθελα ο κόσμος να γνωρίζει τα ενδότερα μου. Δεν είχα κανένα πρόβλημα με κανέναν παίκτη. Όσον αφορά τον Φοντέλες, το μοναδικό πρόβλημα ήταν ο τραυματισμός του από το καλοκαίρι, και ο χρόνος αποθεραπείας που χρειάστηκε μετά την εγχείρηση που υποβλήθηκε. Είναι αλήθεια πως άργησε να έρθει στην Ελλάδα, όμως δεν μπορούσε να έρθει νωρίτερα, καθώς δεν ήταν έτοιμος. Και ακόμα δεν είναι 100% έτοιμος.


Αναφέρατε πως θα θέλατε να επιστρέψετε στην Ελλάδα και στον Ολυμπιακό. Ποιο είναι το επίπεδο του ελληνικού βόλει;

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στους συλλόγους και την Εθνική ομάδα. Στις ομάδες υπάρχουν αρκετοί καλοί ξένοι παίκτες, μαζί με μερικούς καλούς Έλληνες παίκτες. Δεν υπάρχει βάθος όμως, Καμία ομάδα δεν έχει 25-30 έτοιμους παίκτες. Υπάρχει έλλειψη σε αρκετές θέσεις. Γνώμη μου είναι πως οι ελληνικές ομάδες, μαζί με την ομοσπονδία, πρέπει να δουλέψουν περισσότερο με τους νεαρούς παίκτες, να ενισχύσουν τις ακαδημίες. Ο στόχος δεν πρέπει να είναι μόνο οι επιτυχίες στα πρωταθλήματα υποδομών, αλλά και η ανάπτυξη των παικτών. Πρέπει οι ομάδες να υποστηρίζουν και να αναπτύσσουν τα ταλέντα που διακρίνουν στις ακαδημίες τους. Πρέπει να βρεθεί ο σωστός συνδυασμός ξένων και ελλήνων παικτών. Το χειρότερο που μπορεί να κάνει μια ομάδα είναι να αγωνίζεται μόνο με έλληνες παίκτες. Η επιρροή των καλών ξένων παικτών μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη και των ελλήνων παικτών. Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, το επίπεδο του ελληνικού βόλει θα υποχωρήσει. Πρέπει να βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία. Το ελληνικό πρωτάθλημα είναι κατά την γνώμη μου το 3ο καλύτερο πρωτάθλημα στην Ευρώπη, μετά το Ιταλικό και το Ρωσικό. Όμως πρέπει συνέχεια να αποδεικνύει κάτι τέτοιο. Οι ομάδες που αγωνίζονται στο Τσάμπιονς Λιγκ πρέπει να αποδεικνύουν πως είναι καλύτερες από τις παλιές μου ομάδες. Η Πάτρα πρέπει να δείξει πως είναι καλύτερη από την Νόλικο, ομάδα στην οποία έμεινα 12 χρόνια.


Είπατε ότι πρέπει να προσέξουμε την οργάνωση μας, είπατε ότι πρέπει το ελληνικό βόλεϊ να δείξει την αξία του. Έχετε καθόλου στο μυαλό σας το ενδεχόμενο να επιστρέφατε στον Ολυμπιακό, αναλαμβάνοντας όμως ένα διαφορετικό πόστο, όπως αυτό του τεχνικού διευθυντή, που θα ασχολείται από τις ακαδημίες μέχρι την πρώτη ομάδα. Θα θέλατε να ασχοληθείτε με κάτι τέτοιο;

Πάντα είχα κάτι τέτοιο στο μυαλό μου για το μέλλον. Ασχολούμαι με την προπονητική εδώ και 30-35 χρόνια, και σίγουρα, κάποια στιγμή, θα έρθει το πλήρωμα του χρόνου. Σίγουρα θα ήθελα, με την πείρα μου και τις γνώσεις μου, να βοηθήσω από ένα άλλο πόστο. Να βοηθήσω έναν νέο προπονητή, ή να βοηθήσω στην ανάπτυξη νεαρών παικτών. Είναι αρκετά δύσκολο όμως για έναν άνθρωπο να ασχολείται με πολλές αρμοδιότητες.


Είναι αρκετά περίεργη η θέση του τεχνικού διευθυντή, καθώς, ούτε διοικητικό στέλεχος είναι, ούτε μέλος του προπονητικού τιμ. Είναι αυτός που πρέπει να ασχολείται με όλες τις λεπτομέρειες του αθλήματος. Πρέπει να επιλέγει τα κατάλληλα πρόσωπα, από τις ακαδημίες μέχρι την πρώτη ομάδα. Προπονητές, γυμναστές.

Θα ήθελα να κάνω όλες τις κινήσεις βήμα βήμα. Θα ήθελα να αναλάβω τον ρόλο του head coach. Όχι όμως αυτού που θα επιβλέπει τις καθημερινές προπονήσεις. Θα ήθελα να βρίσκομαι σε συνεργασία με τους προπονητές. Αυτή θα έκαναν την βασική δουλειά, και εγώ θα επέβλεπα, θα συμβούλευα. Θα ήθελα να ασχοληθώ με αυτόν τον ρόλο. Την επιλογή των κατάλληλων προσώπων, τον προγραμματισμό της ομάδας. Δεν θα ήθελα να έχω τον ρόλο του γενικού διευθυντή. Θα προτιμούσα τον ρόλο του τεχνικού διευθυντή. Θα ήθελα να βρίσκομαι κοντά στον αγωνιστικό χώρο. Δίπλα σε ανθρώπους με ενθουσιασμό, να τους βοηθήσω να ανεβάσουν το επίπεδο της ομάδας. Να τους μεταβιβάσω τις γνώσεις μου. Σε αντίθεση με τα άλλα αθλήματα, στο βόλει δεν υπάρχει κάποια καλή σχολή προπονητών. Οι περισσότεροι προπονητές είναι παλιοί αθλητές, με αποτέλεσμα να μην έχουν σπουδάσει ψυχολογία, φυσιοθεραπεία, βιομηχανική. Το βόλει είναι ένα αρκετά τεχνικό άθλημα. Αν δεν γνωρίζεις βιομηχανική, όχι να είσαι εξπέρ, αλλά τα βασικά, τότε δεν μπορείς να εξηγήσεις μερικά πράγματα που συμβαίνουν, παρά μόνο συγκρίνοντας τα με δικές σου εμπειρίες από τότε που ήσουν παίκτης, κάτι το οποίο είναι εντελώς λάθος. Όλες αυτές οι γνώσεις χρειάζονται. Οπότε είναι απαραίτητο να δουλεύω με ανθρώπους, σε καθημερινή βάση, οι οποίοι είναι ειδικευμένοι.



Οπότε, βρήκαμε ακόμα ένα πόστο για το οποίο μπορείτε να επιστρέψετε στον Ολυμπιακό, εκτός φυσικά από την θέση του προπονητή.

Είναι πιθανό. Τώρα το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι υποθέσεις για το μέλλον. Πάντως είμαι ανοικτός σε κάθε πρόταση. Εγώ είμαι πρόθυμος να αναλάβω έναν τέτοιο ρόλο, δεν γνωρίζω όμως αν η ομάδα θα ήθελε κάτι τέτοιο. Αυτή τη στιγμή στην ομάδα δεν έχουμε έναν ανάλογο ρόλο. Μην σας κάνει εντύπωση που όποτε αναφέρομαι στην ομάδα, μιλάω στον πρώτο πληθυντικό. Η καρδιά μου συνεχίζει να ανήκει στον Ολυμπιακό.


Ποια είναι η άποψη σας για τον πρόεδρο της ομάδας, τον κύριο Συγγελίδη;

Είναι ένας εξαιρετικός, φανταστικός άνθρωπος. Είναι ο πρόεδρος όλων των τμημάτων του Ολυμπιακού. Είναι ένας άνθρωπος που δεν το παίζει παντογνώστης, ποτέ δεν προσπάθησε να περάσει το δικό του στα αγωνιστικά συστήματα της ομάδας. Είναι μεγάλος επιχειρηματίας, και έχει το χάρισμα να επικοινωνεί με τον κόσμο. Δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση από κάποιον που ποτέ δεν ήταν στον χώρο του βόλει, να καταλαβαίνει αυτό το τόσο πολύπλοκο άθλημα. Όμως ποτέ δεν υπέπεσε στην αντίληψη μου, οποιαδήποτε παρεμβολή του στο έργο της ομάδας. Είναι η αλήθεια πως δεν είχα την ευκαιρία να τον συναντήσω πολλές φορές. Όποτε όμως συνέβη αυτό, είχαμε ενδιαφέρουσες συζητήσεις, και περνούσαμε ευχάριστα τον χρόνο μας.


Ποιες ήταν οι καλύτερες στιγμές σας στον Ολυμπιακό, και αντίστοιχα, ποιες ήταν οι χειρότερες.

Η λογική απάντηση είναι πως η καλύτερες στιγμές είναι αυτές που ακολουθούν μια νίκη. Ήμουν τόσο χαρούμενος για τον Ολυμπιακό, αλλά και για εμένα προσωπικά, πέρσι, μετά την κατάκτηση του νταμπλ. Είχαμε χτίσει ένα υπέροχο ομαδικό πνεύμα, το οποίο και μας οδήγησε στην κατάκτηση του πρωταθλήματος, για πρώτη φορά μετά από 6-7 χρόνια. Ο Ολυμπιακός κατέκτησε αρχικά το κύπελλο και εν συνεχεία το πρωτάθλημα. Ήταν το ιδανικό φινάλε της σαιζόν. Αυτά που επίσης μετράνε, όμως, είναι και τα καθημερινά πράγματα. Είναι υπέροχο το συναίσθημα της ικανοποίησης, όταν βλέπεις την καθημερινή πρόοδο της ομάδας. Όταν βλέπεις τους αθλητές να βελτιώνοντας με την δική σου βοήθεια. Κλασσικό παράδειγμα ο Τζούριτς, ο οποίος ήταν ένας δυνατός, νεαρός αθλητής, χωρίς όμως αγωνιστικές εικόνες σε υψηλό επίπεδο. Κατάφερα όμως να τον μετατρέψω σε έναν πολύ σημαντικό παίκτη για τον Ολυμπιακό. Ο Τζούριτς αυτή τη στιγμή αποτελεί μια μεγάλη δύναμη για το ελληνικό βόλει. Είναι 21 ετών και πιστεύω πως η βοήθεια μου ήταν σημαντική. Φυσικά, ποτέ δεν θα πω ότι εγώ τον έφτιαξα, γιατί η βελτίωση κάθε παίκτη περνά από το χέρι του ίδιου. Όμως εγώ τον βοήθησα να γίνει αυτός που είναι αυτή τη στιγμή. Αυτό μου δίνει τεράστια ικανοποίηση. Τέτοια πράγματα με ικανοποιούν και με χαροποιούν. Η συνεργασία μου με το τεχνικό τιμ, αλλά και τους παίκτες. Φυσικά και άλλα πράγματα, όπως οι νίκες στα μεγάλα παιχνίδια.


Θυμάστε, όταν σηκώσατε το κύπελλο του πρωταθλητή, σε ένα γεμάτο Στάδιο Καραϊσκάκη;

Φυσικά και αυτό είναι μια από τις καλές μου στιγμές στον Ολυμπιακό, όμως επιμένω πως τα συναισθήματα είναι εντονότερα αμέσως μετά την επίτευξη της επιτυχίας. Εκείνη η στιγμή στο Καραϊσκάκη, μας βρήκε όλους να κάνουμε τον γύρο του θριάμβου σε ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο. Κάτι τέτοιο συμβαίνει, ίσως μόνο στην Ελλάδα και τον Ολυμπιακό. Ήταν φανταστικό. Όμως, αν είχα να διαλέξω, μεταξύ μιας νίκης και ενός γύρου θριάμβου στο Καραϊσκάκη, θα διάλεγα την νίκη.


Ποιο είναι το μήνυμα σας στον κόσμο του Ολυμπιακού;

Αρχικά θα ήθελα να τους ευχαριστήσω. Ελπίζω να τους ξανασυναντήσω στο μέλλον . Τους παρακαλώ πολύ να βρίσκονται κοντά στην ομάδα και να την υποστηρίζουν, στις καλές και τις κακές στιγμές. Να στηρίξουν τον κύριο Καλμαζίδη και όσους βρίσκονται κοντά του. Αν όλοι συνεχίζουν να υποστηρίζουν , τότε τα καλά αποτελέσματα θα έρθουν. Πάντα, όταν υπάρχει υποστήριξη, υπάρχει και ανταπόδοση. Ο κόσμος πρέπει να είναι δίπλα στην ομάδα, και, αν θέλει, ας σκέφτεται μερικές φορές και την δική μου προσφορά στον Ολυμπιακό.


Προτού σας ευχηθώ καλή τύχη, θα ήθελα να πείτε ότι αισθάνεστε για όλους εμάς, στα ελληνικά.

Είναι αρκετά δύσκολο. Το μόνο που θα μπορούσα να πω είναι «ευχαριστώ πολύ» για όλα.


Καλή τύχη.

Ευχαριστώ πολύ. Ελπίζω να τα ξαναπούμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου